פשרה בספורטק • גורמים: "המאבק מיותר, נקמה על הימנעות ליטאית בביג"

    מני גירא שוורץ 1 Comment on פשרה בספורטק • גורמים: "המאבק מיותר, נקמה על הימנעות ליטאית בביג"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתח רב שרר היום לקראת ישיבת מועצת העיר י-ם הערב  נוכח האפשרות שברקת יודיע על ההצבעה על הספורטק כהצבעת אמון שמשמעותה פרישה מיידית מהקואליציה למי שמצביע נגד.

    לאורך הערב הודיעו ביהדות התורה ובש"ס על הצבעה נגד עמדת ראש העיר. "נלך עד הסוף הם מצהירים".

    לאחר ישיבה מותחת הודיע ראש העיר ניר ברקת על דחיית ההצבעה למועד אחר. בעירייה מקווים כי תוך שבועיים יובא הנושא להצבעה לאחר שהצדדים יגיעו להבנה.

    בקרב הנציגות החרדית קיימת אכזבה שיחד עם הורדת נושא הספורטק ירד מסדר היום גם ההקצאה ההסטורית לישיבת ראדין בגבעת מרדכי שהגיעה לשלחן הדיונים היום לאחר פעילות מאומצת של הנציגות החרדית במשך מעל 5 שנים, וכן עוד רשימת הישגים חשובים לחרדים שהוגשו היום להצבעה וירדו מהשלחן למשך חודש.

    חבר המועצה אריה קינג הודיע מוקדם יותר בהקשר לסערת הספורטק: "אבצע את שיורו לי רבניי בנושא דתי ומשמעותי זה. עד לישיבת המועצה אנסה להשיג הוראת הרב צבי טאו, הרב חיים שטיינר והרב יעקב שפירא. מה שיאמרו אבצע".

    אין כאן אי אמון

    חבר מועצת העיר נחמיאל סבן אמר כי בהוראת הגר"ש כהן ש"ס הייתה מצביעה נגד כל עוד היא חלק מגוש חרדי גדול שמתנגד. הוא הביע צער על כך שגם דברים חשובים לאינטרסים החרדים ירדו.

    חבר מועצת העיר ישראל קלרמן אומר לאבי מימרן כי אין הצבעת אי אמון בעיריות ומועצות. "זה רק בממשלה ובכנסת. כשיש הצבעות אנו מחויבים לקואליציה, ואם יש משהו אידיאולוגי אנו מקשיבים לרבותינו".

    קלרמן הטעים כי גם אם הנציגים החרדיים יצביעו נגד אין תהליך אוטומטי של התפטרות. "הערב עולה הצעה שאנו מצביעים נגד כפי שהורו לנו".

    אחד מהעסקנים שעלה לשידור הסביר כי המאבק הוא נגד ספורטק מהגדולים בארץ. "מכל ירושלים רבתי מי שירצה להשתמש במשחקי ספורט יבואר לכאן. בנוסף, ראש העיר בונה לעשות את אירוע האולימפי – המכביה ה-20 פה בירושלים. הוא יעשה את זה כאן מתחת לבתים שלנו, מדובר על שטח שגדול יותר מגן סאקר".

    עוד אמר כי "ברחבי הארץ ספורטק מיועד לא רק למשחקי ספורט אלא גם להופעות, ריקודי עם, מירוצי כלבים ועוד, אין שום סיבה שזה לא יקרה פה".

    "זה בכלל פתרון שלנו"

    למעשה כדי להבין את פרשת הספורטק יש לשוב מעט לאחור. ולמעשה הסיפור הוא כך:

    בזמן כהונת לופוליאנסקי אושרה תב"ע לקאנטרי ברמות. באו הנציגים החרדים לניר ברקת והודיעו חד משמעית – רמות מבחינתנו חרדית, קאנטרי לא יהיה כאן. ברקת שהבין את הסיטואציה וחיפש פתרון טען בפניהם, כבר היתה עסקה עם ממ"י וכל התוכנית מאושרת אי אפשר וחבל לבטלה ולהפסיד התקציבים מהמינהל, הציעו הנציגים החרדים פתרון עליו הוחלט בהסכמה להעביר את מגרשי הספורט על תקציביהם ואישוריהם יותר למטה, מחוץ לשכונה, בעמק הארזים.

    המגרשים המדוברים בתוכנית שלב א לספורטק הם כמו בגן סאקר. כלומר שימוש פרטי אזרחי ולא ציבורי המוני. כך שלמעשה הסיבה למאבק לא מובנת. ברמות יש כמה וכמה מגרשים כאלה כמובן. כך שלתלות את המאבק בחילולי שבת קצת תלוש. זה גם מחוץ לכלל השכונות. מדובר על שטח בין כביש מנהרת הארזים המוביל ליציאה מהעיר, לכביש בגין.

    גורמים בסיעת יהדות התורה בעירייה מרמזים כי מאחורי מכתב הוועדה עומדים אינטרסים אחרים, וביניהם שרירים נגד הציבור הליטאי שלא מצטרף למאבק נגד ביג באשדוד.

    עוד הם מציינים כי בעוד באשדוד מדובר במרכז קניות עם חילול שבת המוני וברור, שם תמוה שהוועדה לא מצאה לנכון לשגר הוראה לנציגים לפרוש מהקואליציה.

    לעומת זאת בירושלים, המכתב החד צדדי נשלח ללא תיאום עם הנציגים, אשר הגיעו להישגים מול ברקת בהוצאת מתחם הספורט מרמות, והתחייבותו שלא יהיו חילולי שבת המוניים ויזומים במקום וכן בעצירת שלב ב' עד להסכמה מול הנציגים החרדים, וכעת הניסיון לחבר בין אשדוד לירושלים עלול לתקוע שלל הישגים העומדים על הפרק, בהם ברקת נלחם עבור החרדים – כך במגרש לביכנ"ס בגבעת מרדכי, מגרשים בגבעת האנטנה, גנים בקריית יובל ועוד.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמה פעמים אפשר לחזור על שקר? מעולם לא הייתה הסכמה למיקום הספורטק בעמק הארזים, ישראל קלרמן הסביר היטב בשידור כי ההסכמה הייתה להוציא את הספורטק מהשכונה ובשום אופן לא ניתנה אישור למיקום למיקום בעמק הארזים!
      שלא לדבר על כך שמדובר בכספי הרוכשים בקנטרי שאף אחד לא יכול לסגור עליהם שום דילים!